› Interiorul noii Škoda Enyaq iV este inspirat din spațiile de locuit moderne și utilizează materiale naturale, fabricate sustenabil și reciclate
› Premiera mondială a primei Škoda bazate pe platforma modulară de electrificare (MEB) va avea loc în Praga, în 1 septembrie
› Interviu pe tema conceptului interior al noului model electric Enyaq iV, cu Norbert Weber, Directorul departamentului de Design Interior al Škoda
Mladá Boleslav, 29 iulie 2020 – Škoda deschide noi drumuri pe teritoriul designului interior, cu noile opțiuni pentru interiorul Enyaq iV, noul model ce va fi lansat în premieră mondială la începutul lunii septembrie, la Praga. Interiorul noii Škoda Enyaq iV este inspirat din spațiile de locuit moderne, iar opțiunile Design Selection pentru interior utilizează materiale naturale, fabricate sustenabil și reciclate. Norbert Weber, Directorul departamentului de Design Interior al Škoda, explică într-un interviu video noul interior al modelului Enyaq iV, inclusiv cele mai incitante noi aspecte ale sale.
Enyaq iV este primul model Škoda construit pe baza platformei modulare electrice MEB (Modular Electric Drive Kit). Care sunt modificările implementate de Škoda la designul interior al acestui automobil absolut nou, în comparație cu modelele cu motor cu ardere internă?
Norbert Weber: Enyaq iV este avantajat de platforma MEB cu ampatament lung, care permite un interior foarte spațios, raportat la dimensiunile caroseriei. Podeaua plană, care nu mai are tunelul central pe care îl găsim la autoturismele cu motoare cu ardere internă, este un alt factor avantajos în acest sens. Ne-am folosit de aceste caracteristici arhitecturale pentru a crea un interior care este și mai aerisit din punct de vedere vizual și pentru a genera o senzație de spațiu și mai amplu. Puteți observa acest lucru de pildă la planșa de bord, care este structurată pe mai multe niveluri.
Vorbiți de un nou concept de design interior implementat la Enyaq iV. L-ați putea descrie mai detaliat?
Weber: Noul concept de design folosit pentru Enyaq iV combină spațiul generos cu senzația de „lounge”. În schimbul liniilor de echipare uzuale și a numeroaselor dotări opționale cu care ne-am obișnuit deja, oferim acum noile Design Selections. Enyaq iV este primul model pentru care introducem acest sistem. Pachetele acestea se remarcă prin similitudinea cu spațiile de locuit, oferind culori și materiale perfect coordonate. Adițional, oferim pachete de opțiuni clar structurate, împărțite pe diferite teme, plus anumite opțiuni separate, disponibile pentru toate modelele. Aceasta înseamnă că le putem oferi clienților variante clare și simple, dar totuși distinctive și unice.
Care sunt cele mai semnificative modificări la arhitectura interiorului noului Enyaq iV?
Weber: Aici, faptul că am putut renunța la tunelul central ne-a deschis numeroase noi posibilități. În partea frontală am folosit acest spațiu pentru un compartiment adițional de depozitare sub consola centrală, ce este dispusă pe mai multe niveluri. Datorită ampatamentului lung, pasagerii de pe banchetă beneficiază de spațiu adițional în fața scaunului central, precum și de spațiu neobișnuit de generos la nivelul picioarelor pe scaunele de pe ambele părți. Suplimentar față de spațiul acesta extraordinar de generos de care beneficiază pasagerii, Enyaq iV oferă și o capacitate a portbagajului de 585 litri.
Cum ați descrie designul interior al noului Enyaq iV?
Weber: Clar, aerisit, inovator și sustenabil. Clar pentru că este atât de simplu de configurat cu noile Design Selections și cu pachetele împărțite pe diferite teme și aerisit pentru că este spațios. Inovator pentru că oferă dotări și funcții precum ecranul central de 13 inchi și noul display head-up, incluzând realitatea augmentată și sustenabil deoarece am folosit materiale naturale și reciclate.
Ce culori noi și ce materialele noi și sustenabile sunt folosite în premieră pentru acest automobil?
Weber: Pentru una dintre variantele Design Selection, de pildă, scaunele sunt realizate în proporție de 40% din lână nouă și poartă însemnul Woolmark Company. Restul de 60% este poliester reciclat din sticle PET. Sunt tapițerii unice la atingere și asigură un climat plăcut. Un alt exemplu este pielea, ce este produsă în manieră deosebit de sustenabilă, folosind pentru tăbăcire un extract din frunze de măslin, în loc de substanțe chimice.
Care considerați că sunt cele mai interesante aspecte ale interiorului modelului Enyaq iV?
Weber: Mie îmi place în mod deosebit bandoul decorativ ce se întinde pe întreaga lățime a autoturismului, de la bord la panourile portierelor, amplificând și mai mult senzația de spațiu generos. Sub display-ul central, acesta copiază forma grilei caracteristice radiatorului Škoda și, de asemenea, servește ca sprijin pentru mână când utilizatorul folosește ecranul tactil. Materialul folosit aici este foarte moale și revine în întregul automobil, dându-vă senzația că stați acasă pe canapea.